עורך דין סמים

עורך דין סמים

בשנים האחרונות הפכו עבירות סמים למכת מדינה, מידי שנה נפתחים עשרות אלפי תיקים פליליים כנגד אזרחים בחשד לביצוע מגוון רחב של עבירות סמים כמו שימוש עצמי, סחר בסמים, קניית סמים, גידול סמים. לנוכח המספרים הגבוהים של כתבי האישום המוגשים, רשויות אכיפת החוק שמו לעצמן כמטרה למגר את התופעה על ידי הטלת עונשים כבדים במטרה ליצור הרתעה, וכתוצאה מכך, מוצעת אכיפת יתר וחלקם הגדול של האישומים אינם משקפים במדויק את המעשה שנעשה בפועל.

לתפקידו והתערבותו של עורך דין סמים ישנה חשיבות מכרעת בהתמודדותם של חשודים ונאשמים בהליך הפלילי כבר בשלב הראשוני, החל מהחקירה במשטרה עד להגשת כתב האישום ולאחריו על ידי ניהול ההליך המשפטי, וזאת לנוכח ההשלכות והעונשים בגין הרשעה בביצוע עבירות סמים. המדינה אינה מקלה ראש ועושה כל שביכולתה על מנת למגר את התופעה ולמצות את הדין עם אותם נאשמים באמצעות מעצרים ממושכים ועונשי מאסר ארוכים.

לכן, ככל שעברת עבירה סמים ונדרשת להיחקר במשטרה, עליך ליצור קשר באופן מיידי עם עורך דין סמים כבר בשלב מוקדם, טרם החלה החקירה המשטרתית בעניינך על מנת לקבל ייעוץ לפני חקירה. פעולה זו תביא לבניית גרסה אמינה שתחליש עוצמת החשדות, תמנע מעצרים מיותרים, ואף במקרים רבים תביא לסגירת התיק החקירה כבר בשלב מוקדם ובכך ימנע הגשת כתב אישום נגדך.

חשוד בביצוע עבירות סמים ? זומנת לחקירה במשטרה ? צריך ייעוץ לפני חקירה ? נעצרת ? עורך דין פלילי יובל קומפלר מתמחה בייצוג חשודים ונאשמים, חייג עכשיו 050-676-5018 לפני שיהיה מאוחר מידי.

סוגי עבירות סמים

לנוכח עליית כמות הפשיעה וריבוי העבירות הנוגעות לסמים באופן ישיר ועקיף, קבע המחוקק בספר החקוקים מספר רב של עבירות סמים בעלות רמות חומרה שונות המתקיימות במגוון אופנים. סוג עבירות אלה מצוי בתוך פקודת הסמים המסוכנים תשל"ג-1973, שמספקת מענה הולם לענישה חמורה, הרתעה ומיגור הפשיעה הקשורה סמים.

עבירות סמים הן מהמורכבות ביותר שיש ספר החוקים, הפקודה מונה מספר רב של סוגי עבירות במטרה למצות את הדין עם כל הקשורים בביצוע עבירה, החל מהחוליה הקטנה ביותר ועד לגורם האחראי. מעצר וחקירה במשטרה בחשד לביצוע עבירות סמים תעמיד את החשוד בסכנה משפטית מאחר שעלול להיות מוגש כנגדו כתב אישום חמור שבסופו עלול הנאשם להיות מורשע ונידון לעונש מאסר ארוך. לכן, יש להיות מיוצג על ידי עורך דין סמים כבר בשלב ראשוני של ההליך הפלילי. להלן פירוט של מגוון עבירות סמים מתוך הפקודה:

גידול סמים  עבירת גידול סמים מצויה בסעיף 6, עבירה זו אוסרת על גידול של סם מסוכן, ייצור הסם, הפקתו, איסור על הכנתו ומיציו מכל חומר אחר, אלא ברישיון מאת המנהל הכללי של משרד הבריאות. העובר על הוראות סעיף זה, צפוי לעונש חמור ביותר של עד 20 שנות מאסר.

החזקה ושימוש בסמים  עבירת החזקה ושימוש בסמים מצויה בסעיף 7, עבירה זו מתייחסת לאותם אנשים אשר החזיקו ועשו שימוש כלשהו בסם מסוכן. הסעיף הנ"ל מחלק את אותם אנשים ל 2 קבוצות: 1) אדם שהחזיק סם בכמות בלתי מוגדרת, העונש בגין עבירה זו היא עד 20 שנות מאסר. 2) אדם שהחזיק סם מסוכן לצורך שימוש עצמי, העונש בגין עבירה זו הוא עד 3 שנות מאסר. עורך די סמים מיומן ידע לייחס ללקוח שימוש עצמי ובכך להפחית את האישום ולסיים את התיק במקרים רבים ללא הרשעה.

דרכי החזקה של סמים  אופי האחזקה של סמים וצורותיה מצויות בסעיף 8 לפקודה, סעיף זה עוסק באישום בשל אחזקת סם מסוכן, אין נפקא מינה אם הסם המסוכן נמצא ברשותו של הנאשם, או ברשות אדם אחר מטעמו של הנאשם, או אם הסם של הנאשם נמצא ברשותו של אדם אחר ללא ידיעתו של אותו אחר, או אם הסם נמצא במקום שאינו ברשותו או שאינו נתון לפיקוחו או להשגחתו של שום אדם.

החזקת כלים אסורים  סעיף 10 לפקודה עוסק בהחזקת כלים לצורך שימוש בסמים, על פי לשון סעיף החוק לא יהיו ברשותו של אדם כלים המשמשים להכנת סם מסוכן או לצריכתו, שלא בהיתר, אדם שעובר על הוראות סעיף זה דינו עונש מאסר עד 20 שנים.

ייצור כלים אסורים  מדובר בסעיף המשך לעבירה הקודמת, סעיף 10א מגדיר מכירה או ייצור של כלים שמשמשים לצריכת סמים כעבירת סמים לכל דבר. על פי הגדרתו של "כלי אסור" על פי הסעיף הנ"ל הוא כלי שייעודו העיקרי הוא להכנת סם או לצריכתו. על פי לשון החוק לא ייצר אדם כלי אסור, ולא ימכור אותו, לא יציגו למכירה, לא ייבאו, לא ייצאו, לא יסחר בו או יעשה בו עסקה אחרת ולא יחזיק בו במטרה לעשות אחת על אחת מהפעולות האמורות, שלא בהיתר. אדם העובר על הוראות סעיף זה דינו עונש עד 5 שנות מאסר.

סחר בסמים  סעיף 13 לפקודה עוסק בעבירת סחר בסמים, סעיף זה מתייחס למסחר בסם מסוכן בכל דרך אפשרית: על ידי ייבוא שלו, ייצוא, ועשיית מסחר כלשהו בסם. מדובר באחת מהעבירות סמים החמורות ביותר שיש בחוק, לעבירה זו ישנה השלכה מאוד חמורה ופוגעת במישרין על הציבור במדינתו. סמים הינם הרסניים ופוגעים בחברה הישראלית, הם מפרקים משפחות, מדרדרות את דור העתיד לתרבות רעה. סחר בסמים מהווה גורם משמעותי במימון ארגוני פשיעה וטרור, וכתוצאה מכן זו נחשבת עבירה שרשויות המדינה אינם מקילים בה ראש. העונש בגין עבירת סחר בסמים עלול להגיע עד 20 שנות מאסר.

קניית סמים  עבירה זו גם נכללת בתוך סעיף 13 לפקודה, מדובר בסעיף מחולק לכלל הצדדים שסוחרים בו, גם למוכר וגם לקונה. אדם אשר קנה סם ונתפס עלול למצוא את עצמו מול אישום חמור שהרשעה בגינו תביא לענוש מאסר ממשוך של עד 20 שנות מאסר.
תיווך בעסקאות סמים – סעיף 14 לפקודה עוסק בתיווך של אדם בין מוכר לקונה בעסקאות של סם מסוכן. על פי הסעיף לא יתווך אדם בין בתמורה ובין שלא בתמורה בפעולה אסורה לפי סעיף 13 לפקודה.

הובלת סמים  על פי סעיף 15 לפקודה חל איסור מוחלט לשנע סם מסוכן בכל דרך שהיא לתוך או מחוץ לגבולות המדינה. על פי לשון הסעיף לא יוביל אדם סם מסוכן במעבר דרך ישראל אלא מארץ שמותר לייצאו ממנה ואל ארץ אחרת שמותר לייבאו אליה. אם הסם המסוכן מגיע מארץ שהיא מבעלות האמנה תנאי נוסף הוא שיהא עם הסם היתר יצוא רשמי בתוקף.

הדחת קטין לסם  מדובר באחת העבירות החמורות ביותר שקיימות בדין הפלילי ובפקודת הסמים המסוכנים בפרט. סעיף 21 לפקודה עוסק בתרחיש בו אדם מביא קטין לשימוש בסם מסוכן מכל סוג שהוא. הנגשת הסם לקטין יכולה להתרחש בכמה אופנים, ואין חובה לנתינה ישירה כמו שידול, הספקה, מתן על ידי אחראי על הקטי. העונש בגין העבירה זו יכול להגיע עד 25 שנות מאסר.

לסיכום, עבירות סמים יכולות להתרחש בהמון מצבים, וישנו רף ענישה מגוון בהתאם לחומרת העבירה. אין תשובה מדויקת לגבי עונש שאדם יקבל בגין ביצוע עבירות סמים, כאשר מסתכלים על חוק מבינים שרף הענישה מתחיל מקנס כספי ונגמר ב 25 שנות מאסר. לכן, כאשר נעצר בחשד לביצוע עבירות סמים מכל סוג שהוא, עוד בטרם החלה חקירה משטרתית עליו ליצור קשר ללא דיחוי עם עורך דין פלילי בדגש על עורך דין סמים על מנת לקבל ייעוץ לפני חקירה. יעוץ משפטי מקצועי ישפיע על כל גורל תיק החקירה ואף במקרים רבים יביא למחיקת האישומים וסגירת התיק בשלב מוקדם מחוסר אשמה.

עורך דין סמים מסביר על ההשלכות בגין הרשעה בעבירות סמים

לאחר הרשעתו של נאשם ובסיום משפטו לבירור מעורבותו בביצוע עבירות סמים, בסמכותו של בית משפט להטיל עליו מגוון רחב של עונשים שיביאו לפגיעה חמורה בכל תחומי החיים של הנאשם, החל מפגיעה בכלכלית ועד לשלילת חירות על ידי עונש מאסר ארוך. בכדי להימנע מאותם עונשים קשים וגורליים, ולהשיג את התוצאה המשפטית הטובה ביותר, על הנאשם להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי, בדגש על עורך דין סמים שילחם עברו בבית המשפט. להלן פירוט של מספר השלכות שנלוות להרשעה בביצוע בעבירת סמים : 

עונש מאסר – פקודת הסמים המסוכנים מונה מספר רב של עבירות סמים בעלות רמות חומרה שונות שבגין כל אחת מהן יושט עונש מאסר אחר. על פי הפקודה עונשי המאסר מתחילים בכמה חודשים בודדים בעבירות קלות, ועלולים להגיע עד ל 25 שנות מאסר בגין העבירה בחמורה ביותר. לכן, ככל שאדם עומד למשפט בחשד לביצוע עבירות סמים עליו להיות מיוצג על ידי עורך דין סמים מיומן שידע להשיג עבורו את התוצאה הטובה ביותר, בהרבה מקרים ייצוג מקצועי יביא לזיכויו שלל הנאשם.

פגיעה כלכלית קשה – לאחר הרשעתו של הנאשם בבית משפט וככל שיגזור עליו בית משפט עונש חמור יותר, כך גם הפגיעה הכלכלית תהיה קשה יותר. במקרים רבים אותו נאשם יאבד את עבודתו, יהיה מנוע מלהתפרנס עקב עונש מאסר, יוטל עליו קנס כספי כבד ואף רכושו עלול להיות מחולט לטובת המדינה. במקרים רבים כאשר נאשם מיוצג על ידי עורך דין סמים בהליך המשפטי המשפט יסתיים ללא הרשעה ובכך ימנעו אותן גזרות כלכליות קשות. 

חילוט רכוש – לאחר הרשעתו של נאשם בגין עבירת סמים עומד לרשותו של בית המשפט הזכות להחרים את רכושו של המורשע שישמש לביצוע אותן העבירות. פעולת החילוט מהווה מכה קשה נוספת למורשע, מאחר שגם מושת עליו עונש מאסר שעלול להיות ארוך, וגם רכושו נלקח ממנו. ככל שהנאשם יהיה מיוצג על ידי עורך דין פלילי בדגש על עורך דין סמים הוא ילחם עבורו בבית המשפט במטרה למנוע את חילוט רכושו ולצמצם ככל אפשר את הנזק הכלכלי. סעיף החוק העוסק בחילוט רכוש לאחר הרשעתו של נאשם מתוך פקודת הסמים המסוכנים:

חילוט רכוש בהליך פלילי

36א. (א) הורשע אדם בעבירה של עסקת סמים, יצווה בית המשפט, זולת אם סבר שלא לעשות כן מנימוקים מיוחדים שיפרט, כי בנוסף לכל עונש יחולט לאוצר המדינה כל רכוש שהוא –
(1) רכוש ששימש או נועד לשמש כאמצעי לביצוע העבירה או ששימש או נועד לשמש כדי לאפשר את ביצוע העבירה;

(2) רכוש שהושג, במישרין או בעקיפין, כשכר העבירה או כתוצאה מביצוע העבירה, או שיועד לכך.

נקודות שניתן ללמוד מן הסעיף שלעיל :

רכוש ששימש או שנועד לשמש – כל רכוש ששימש את המורשע בביצוע העבירה עלול להיות מחולט לטובת אוצר במדינה. אותו רכוש יכול להיות יקר ערך כמו חילוט רכב אשר שימש למסחר בסמים ואף חילוט בית אשר בו החוזקו או גודלו בו הסמים.

רכוש שהוגש מביצוע העבירה – לבית המשפט סמכות לחלט רכוש שהוגש כתוצאה מביצוע עבירת סמים כמו כסף מזומן שנתפס, רכוש כמו רכבים ונדלן שנרכשו מרווח כספי שנוצר עקב עבירות סמים.

חשיבותו עורך דין סמים במניעת חילוט רכושו של הלקוח – כפי שניתן לראות עומדות לרשות המדינה כמה דרכים לבוא חשבון ולהעניש את אותם מורשעים בגין עבירות סמים כמו חילוט רכושם האישי של המורשעים שבמקרים רבים מדובר ברכוש בעל שווי כספי גבוה. כאשר נאשם שוכר את שירותיו של עורך דין סמים מקצועי אשר יעמוד על זכויותיו ובכך ימנע את חילוט רכושו, הדבר יקשה על המדינה בהליך, ימזער את הנזקים הכספיים ובכך רכושו של הנאשם ישמר בחזקתו.

עורך דין סמים

השיקולים לבחירת עורך דין סמים מומלץ

כל חשוד/נאשם רוצה לשכור את שירותיו שרותיו של עורך דין סמים על מנת שיסייע לו לצאת מהצרה שאליה הוא נקלע. טרם יבחר אדם עורך דין סמים לצורך ייצוג בהליך הפלילי עליו לשקול מספר שיקולים חשובים ומכריעים כמו :

ניסיון מקצועי של עורך דין סמים – אין חכם כבעל ניסיון, חשוב לבדוק מהו הניסיון המקצועי שצבר עורך הדין, האם הוא עוסק רק בתחום הפלילי והאם הוא מתמחה בעבירות סמים, האם טיפל במקרים דומים בעבר ומה הן ההצלחות שלו. עורך דין סמים אשר ייצג בתיקים מורכבים ידע לתת מענה לכל בעיה. 

התמקצעות בתחום עבירות סמים – מאחר שתחום העבירות הללו הן מחמורות ביותר שיש בדין הפלילי חשוב לוודא כי עורך הדין מתמחה בייצוג נאשמים וחשודים בעבירות סמים, עליו להיות עורך דין סמים לכל דבר ועניין ולשלוט בחוק ובפסיקה על מנת לספק ללקוח את התוצאה הטובה ביותר.

ניסיון מקצועי שצבר עורך דין סמים במקום בו ניתן השירות – אין תחליף לניסיון מקצועי שצבר עורך דין סמים אל מול גופי החקירה והתביעה במקום בו ניתן השירות, והניסיון שצבר בייצוג מול אותו בית משפט שאליו יוגש כתב האישום.

זמינותו של עורך דין סמים – על עורך דין סמים להיות זמין ללקוחותיו 24/7. כאשר אדם נדרש לשירותיו של עורך דין עבירות סמים הדבר אינו סובל דיחוי, ככל הנראה אותו אדם נמצא רגע לפני מעצרו או חקירתו ומענה מוקדם ומקצועי שיספק עורך דין סמים עלול להשפיע על כל גורל התיק ועתידו של אותו לקוח. משטרת ישראל עובדת ללא הפסקה ולילות כימים ומבצעת מעצרים וחקירות בשעות הלילה המאוחרות. לכן, נדרש עורך דין סמים להגיע לכל מקום בו נמצאים לקוחותיו על מנת לסייע ולחלץ אותם מהצרות שאליהם נקלעו.

מה עלי לעשות כאשר אני חשוד בביצוע עבירות סמים

.

צריך עורך דין סמים ?

יש ליצור קשר בדחיפות עם עורך דין פלילי מומלץ. לפני הגעתך לתחת המשטרה וטרם החלה חקירה משטרתית חשוב שתדע, חוקרי משטרת ישראל אינם חבריך, הם סך הכול מבצעים את עבודתם. לכן, חשוב שיהיה לצידך עורך דין פלילי בדגש על עורך דין סמים שדאג לשמור על זכויותיך לאורך כל ההליך.

רשויות אכיפת החוק נוטות להתייחס בחומרה כנגד חשודים בביצוע עבירת סמים, והדבר עלול להביא להאשמות ועובדות שלא מתאימות למעשה שנעשה בפועל. לכן, חשוב לשכור את שרותיו של עורך דין פלילי תותח ולקבל בהקדם ייעוץ לפני חקירה, פעולה זו תמנע מעצרים ותחליש את החשדות כנגדך ואף תביא לסגירת התיק כבר בשלב מוקדם של ההליך.

עורך דין פלילי יובל קומפלר זמין לשירותך 24/7 במספר 050-676-5018, חייג עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי.

צריך עורך דין פלילי ?
חייג עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי
לחץ לשיחת ייעוץ
050-676-5018